Ders Sorumluları : Dr. BURCU TEKİN (b.tekin@etu.edu.tr)
Eposta : 430
Telefon : 292 43 85

Dersin Kodu / Şubesi : İSP 001 (İspanyolca 1)

Ders Kitabı : Nuevo Ven 1 – Libro del Alumno – Unidad 1,2,3,4 - Edelsa

Dersin Amacı :  Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla, öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır. Buna göre derslerin amacı şu şekilde sıralanabilir:                                                                                                                  
-Selamlaşma ve vedalaşma kalıpları
-İsim, meslek, uyruk, ikamet ve yaş öğrenmeye yönelik sorular sorma ve yanıtlama
-Kendini ve başkalarını tanıtma
-Alışkanlık halinde gerçekleştirilen eylemlerden bahsetme
-Ruhsal ve fiziksel durumdan bahsetme
-Yaşadığı yeri tanıtma, yer-yön tarifi yapma
-Saatlerle ilgili soru sorma ve yanıtlama

İletişimsel amaçlar :
1. İspanyolca dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı, fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.


Dersin Kodu / Şubesi : İSP 002 (İspanyolca 2)

Ders Kitabı :   Nuevo Ven 1 – Libro del Alumno – Unidad 5,6,7,8 - Edelsa
Dersin Amacı :  Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla, öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır. Buna göre derslerin amacı şu şekilde sıralanabilir: 
-Restoranda sipariş vermeye yönelik sorular sorma ve yanıtlama
-Boş zaman aktivitelerinden bahsetme
-Dönüşlü fiiller                                                                                                             
-Olumlu emirler verme
-Bir kişinin fiziksel ve ruhsal özelliklerinden bahsetme
-Günlük yaşamından ve faaliyetlerinden bahsetme
-Alışveriş kalıpları
-İspanyolca dilbilgisinde nesne kavramı
-Bir davette bulunma, kendisine yapılan daveti kabul veya reddettme
-Kişisel zorunluluklardan bahsetme
-Şimdiki zamanda gerçekleşmekte olan eylemlerden bahsetme                                                                                                                

İletişimsel amaçlar :
1. İspanyolca dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı, fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.


Dersin Kodu / Şubesi : İSP 003 (İspanyolca 3)

Ders Kitabı :   Nuevo Ven 1 – Libro del Alumno – Unidad 9,10,11 - Edelsa
Dersin Amacı :  Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla, öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır. Buna göre derslerin amacı şu şekilde sıralanabilir: 
-Telefon konuşmaları
-Özür dileme ve özür kabul kalıpları
-Yakın geçmiş zamanda olan eylemlerden bahsetme
-Geçmiş zamanda olan eylemlerden bahsetme
-Bir şeyin nedenini sorma ve bahaneleri dile getirme
-Birinin ruhsal durumunu sorma, kendi durumunu ifade etme

İletişimsel amaçlar :
1. İspanyolca dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı, fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.


Dersin Kodu / Şubesi : İSP 004 (İspanyolca 4)

Ders Kitabı :   Nuevo Ven 1 – Libro del Alumno – Unidad 12,13,14,15 - Edelsa
Dersin Amacı :  Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla, öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır. Buna göre derslerin amacı şu şekilde sıralanabilir: 
-Hava durumunu sorma ve cevaplama
-Karşılaştırmalar yapma
-Geçmiş zamanda bir eylemin sürekliliğinden bahsetme
-Eski alışkanlıklarımızdan bahsetme
-Geçmiş zamanda betimlemeler yapma
-Sağlıkla ilgili konulardan bahsetme, doktor-hasta diyalogları
- Biyografi yazma.
- Tüm geçmiş zamanların tekrarı.

İletişimsel amaçlar :
1. İspanyolca dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı, fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.