Ders Sorumluları : Svetlana Stomatova, Seriye Gengeliyeva Tamer
Eposta : sstomatov@etu.edu.tr, sgtamer@etu.edu.tr
Ofis : Y 433

Dersin Kodu / Şubesi :  RUS 001 (Rusça 1)

Ders Kitabı :            V.E. Antonova,M.M. Nahabina,.. Doroga v Rossiyu-1 ( 1-9 üniteler)
Dersin Amacı :            Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla,
öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır. Bu doğrultuda RUS-001 düzeyinde verilecekler:
-Rus (Kiril) Alfabesi ve vurgulama.
-Temel gramer kuralları.
- Selamlaşma, isim, meslek, ikamet öğrenmeye yönelik sorular sorma ve yanıtlama. 
- Meslek, milliyet ve ülke adları.
- Kendini tanıtma ve başkalarını tanımaya yönelik sorular sorma ve yanıtlama.
- Rakamlar (1-1000)
- Zevklerden, hobilerden bahsetme.
- Alışveriş yapma, kıyafetler ve eşyaları betimleme.
İletişimsel amaçlar :
1. Rusça dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Dialog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular  hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı  son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı , fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri  gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak


Dersin Kodu / Şubesi :  RUS 002 (Rusça 2)

Ders Kitabı :    V.E. Antonova, M.M. Nahabina, … “ Doroga v Rossiyu – 1” (10-15 üniteler)

Dersin Amacı :   Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla,
öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır.                                                                                                                          
1. Meslekler ve bir gün içerisindeki aktivitelerden söz etme, meslek tanıtımı.
2. Şehirleri tanıma, oryantasyon, yol sorma, tarif etme, bir seyahati anlatma, kart yazma
3. Tatil hakkında konuşma, metin yazma  
4.  Yeme, içme, alış-veriş yapma, sevilen, sevilmeyen yiyecek ve içeceklerden söz etme, bir menüyü okuma ve anlama, fiyat sorma ve cevap verme.
5. Beden ve sağlık, ağrı tanımlayabilme, öneri, talimat verme, mektup yazma.

İletişimsel amaçlar :
1. Rusça dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular  hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı  son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı , fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri  gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.


Dersin Kodu / Şubesi :  RUS 003 (Rusça 3)

Ders Kitabı :    V.E. Antonova, M.M. Nahabina, … “ Doroga v Rossiyu – 2 (Bölüm 1-3)

Dersin Amacı :   Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla, öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır.                                                                                                                          
-Temel gramer kurallarının daha ayrıntılı öğrenimi.
-Ayrıntılı şekilde kendini, aile ve arkadaşlarını, yaşadığı ülkeyi ifade etmek . 
- Ayrıntılı şekilde meslek seçimini, hoşlandığı nesneleri ifade etmek.
- Kendini  benzer yönleriyle tanıtma ve başkalarını tanımaya yönelik sorular sorma ve yanıtlama.
- Ülkesini ayrıntılı şekilde tanıtarak gezi planlama.
- Zevklerden, hobilerden etraflı şekilde bahsetmekle arkadaş edinme.
- Gereksinim ifade etmekle farklı alış-veriş planları gerçekleştirmek.

İletişimsel amaçlar :
1. Rusça dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Dialog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular  hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.

2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı, fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak


Dersin Kodu / Şubesi :  RUS 004 (Rusça 4)

Ders Kitabı :    V.E. Antonova, M.M. Nahabina, … “ Doroga v Rossiyu – 2 (Bölüm 4-7)

Dersin Amacı :   Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla, öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır.                                                                                                                          
1. Şehir yada kırsal alanda yaşama, ev ilanları okuma ve değerlendirme, taşınma,
2. Kültür kentleri «Москва, Санкт-Петербург», şehir hayatı dün ve bugün, şehir gezisi planlama, tiyatroya gidiş organizasyonu, geçmişi konuşmak ve yazmak
3. İş dünyası, meslek biyografi ve idealleri hakkında konuşma, iş ilanları, telefonla not bırakma,
10. Kutlamalar ve hediyeler, bayram ve gelenekler,
11. Beden dili, duyguları tanıma, ifade etme, tepki gösterme, bir film hakkında konuşma
12. Kaşifler ve keşifler, ürünleri tanımlama, icatları anlama, bilimsel konulu metinleri anlama, nesnelerin işlevlerini  anlama, anlatabilme,

İletişimsel amaçlar :
1. Rusça dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular  hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı  son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı , fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri  gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.