Mimarlık Kültürü, Tarih ve Kuramları VII

Yürütücü | Dr. Pelin Gürol Öngören

  1. Mekân Kavramına Farklı Bakış Biçimleri:

Öğrencilerin seçtikleri bir kuramcının mekânı ele alma biçimini ve bu alana sağladığı kuramsal katkıyı, kuramcının herhangi bir makalesi ve/veya kitabı üzerinden değerlendirmeleri ve tartışmaları beklenmektedir.

  1. Mekâna Farklı Disiplinlerden Bakış: Eleştirel İnceleme Yazısı

Öğrencilerin farklı disiplinlerin mekân kavramını ele alma biçimlerini değerlendirmeleri, bu değerlendirmeleri seçilmiş makaleler üzerinden yürütmeleri ve eleştirel inceleme metinleri yazmaları beklenmektedir. Bu şekilde öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin gelişmesi, mimarlığın çok boyutlu yapısının kavrayabilmesi, mekânsal bir tartışma yürütüp akademik bir yazıya dönüştürmesi hedeflenmiştir.

  1. Mekânın Kuram ve Uygulamadaki İfadesi:

Öğrencilerden seçmiş oldukları bir mimarın, mekânı ele alma biçimini ve kuramsal yaklaşımını (herhangi bir makalesi, kitabı veya röportajı üzerinden) uygulamadaki yaklaşımı (yapıları üzerinden) ile birlikte değerlendirmeleri, ikisi arasında ilişki kurabilmeleri, fikirlerin tasarıma yansıma biçimini tartışmaları, köprü kurmaları ve analitik bir düşünce becerisine sahip olmaları beklenmektedir.

 

Dönem Sonu Çalışmaları

2018-2019 Yaz Dönemi 

2. Mekâna Farklı Disiplinlerden Bakış: Eleştirel İnceleme Yazısı

Öğrencilerin farklı disiplinlerin mekân kavramını ele alma biçimlerini değerlendirmeleri, bu değerlendirmeleri seçilmiş makaleler üzerinden yürütmeleri ve eleştirel inceleme metinleri yazmaları beklenmektedir. Bu şekilde öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin gelişmesi, mimarlığın çok boyutlu yapısının kavrayabilmesi, mekânsal bir tartışma yürütüp akademik bir yazıya dönüştürmesi hedeflenmiştir.

Neda Haşemi  |  Hande Sena Balcı  |  Sercan Deniz

 

3. Mekânın Kuram ve Uygulamadaki İfadesi:​

Öğrencilerden seçmiş oldukları bir mimarın, mekânı ele alma biçimini ve kuramsal yaklaşımını (herhangi bir makalesi, kitabı veya röportajı üzerinden) uygulamadaki yaklaşımı (yapıları üzerinden) ile birlikte değerlendirmeleri, ikisi arasında ilişki kurabilmeleri, fikirlerin tasarıma yansıma biçimini tartışmaları, köprü kurmaları ve analitik bir düşünce becerisine sahip olmaları beklenmektedir.

Peter Zumthor  |  Steven Holl  |  Balkrishna Doshi

 

Dönem Sonu Çalışmaları

2017-2018 Yaz Dönemi

1.  Mekân Kavramına Farklı Bakış Biçimleri:

Öğrencilerin seçtikleri bir kuramcının mekânı ele alma biçimini ve bu alana sağladığı kuramsal katkıyı, kuramcının herhangi bir makalesi ve/veya kitabı üzerinden değerlendirmeleri ve tartışmaları beklenmektedir.

Alvaro Siza  |  Louis Kahn  |  Carlo Scarpa

 

Dönem Sonu Çalışmaları

2016-2017 Yaz Dönemi 

1.  Mekân Kavramına Farklı Bakış Biçimleri:

Öğrencilerin seçtikleri bir kuramcının mekânı ele alma biçimini ve bu alana sağladığı kuramsal katkıyı, kuramcının herhangi bir makalesi ve/veya kitabı üzerinden değerlendirmeleri ve tartışmaları beklenmektedir.

​Bernard Tschumi  |  Mark Antony Wigley  |  Michel Foucault