DERS İÇERİKLERİ

İŞL 111 İşletmeciliğe Giriş

Ekonomik yaşam ve işletmecilik temel kavramları, işletmelerin amaçları ve işletmelerin türleri, işletme çevresi ve sistemi, işletmelerin sosyal ve etik sorumlulukları, işletmelerin kuruluş yatırımı ve kuruluş yatırım araştırmaları, işletmelerin hukuki yapıları ve işletme birleşmeleri, işletme yönetimi ve yönetim fonksiyonları, işletmelerin üretim, pazarlama, finansman ve insan kaynakları yönetimi fonksiyonları.

İŞL 112 Yönetime Giriş

Planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol kavramları; sorumluluk ve yetki kavramları; yetki devri; insan kaynaklarının yönetimi; liderlik; motivasyon; grup ve örgüt kültürü; rekabetçi örgüt oluşturma; yönetimde çoğulculuk kavramı.

İŞL 202 Ticaret Hukuku

Ticarî işletme, tacir ve ticarî işletme türleri, faiz; ticarî iş, tacir yardımcıları, ticaret unvanı ve işletme adı, ticaret sicili; marka ve haksız rekabet, ticarî defterler ve carî hesaplar, şirket kavramı, ticaret şirketleri: adi; kolektif; komandit; limited ve anonim şirketler, kıymetli evrak kavramı ve türleri.

İŞL 211 Örgüt Kuramı

Örgütler ve örgüt kuramı, strateji, örgüt tasarımı ve etkililik, örgüt yapısının temelleri, örgütün dış çevresi, örgütler arası ilişkiler, imalat ve hizmet teknolojileri, bilgi teknolojisi ve bilgi yönetimi, örgütsel büyüklük, yaşam döngüsü ve kontrol, örgütsel kültür ve etik değerler, yenilik ve değişme, karar alma süreçleri, örgütsel çatışma, güç ve politika, örgütsel tasarımda güncel gelişmeler.

 İŞL 233 Pazarlama Prensipleri

Pazarlama kavramı; pazarlama sistemi, pazarlama yönetimi felsefeleri, stratejik pazarlama planlaması, global pazarlama çevresi, tüketici satın alma davranışları, fiyatlandırma; ürün; dağıtım kanalları; tutundurma faaliyetleri; pazarlama araştırması; pazar bölümlemesi ve pazar analizi.

İŞL 255  Genel Muhasebe

Muhasebenin temel kavramları, işletme içinde finansal raporlama, muhasebe bilgi sistemi, işletme faaliyetlerinde muhasebe ve muhasebecinin rolü, muhasebe döngüsü, aktif-pasif, gelir ve gider hesapları, bilanço, gelir tablosu, dönem sonu envanter işlemleri ile finansal raporlama (muhasebe) standartları ile finansal tabloların hazırlanması ve analizi.

İŞL 254 Yönetim ve Maliyet Muhasebesi

Maliyet unsurları, maliyet-hacim-kar analizleri, giderlerin mamullere yüklenmesi, sipariş maliyet yöntemi, süreç maliyet yöntemi, aktivite tabanlı maliyet yöntemi, yönetim kararlarında geçerli maliyet analizleri, işletme bütçeleri, standart maliyetler ve sapma analizleri

İŞL 278 Uygulamalı İstatistik

Basit doğrusal regresyon, çoklu doğrusal regresyon, kukla değişkenler, varyans analizi (ANOVA), zaman serileri analizi, durağanlık, trend analizi, mevsimsel dalgalanma, istatistiksel bilgisayar programları (yazılımları) ile uygulamalar.

İŞL 335 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

Araştırma kavramı, sorun çözme, planlama ve karar verme bakımından verilere duyulan ihtiyaç, araştırmanın planlanması ve aşamaları, araştırma metodolojisi ve ilmi metot veri elde etmede örnekleme yöntemi ve araştırmalarda uygulama modelleri, veri toplama yöntemleri, verilerin analizi, araştırma raporunun kapsamı ve özellikleri.

İŞL 343 Üretim/İşlemler Yönetimi

Üretim yönetiminin tarihi gelişimi, amaçları ve fonksiyonları, diğer bölümlerle ilişkileri, üretim sistemleri, üretim stratejileri, ürün tasarımı ve yeni ürün geliştirme, teknoloji seçimi ve üretim teknolojileri, süreç teknolojileri ve teknoloji yönetimi, karar teorisi, yer seçimi, işyeri yerleştirme, iş tasarımı, iş ölçümü ve uygulamaları.

 İŞL 361 Finansal Yönetim

Finansal yönetimin tanımı, amacı, paranın zaman değeri, bugünkü değer kavramı. Firma amacı yatırım finansmanı politikaları, kaynak türleri ve maliyetleri, sermaye bütçelemesi, risk ve enflasyon altında sermaye bütçelemesi, sermaye yapısının net gelir, net faaliyet geliri ve geleneksel yaklaşım açısından incelenmesi, optimal sermaye yapısı. Asimetrik bilgi teorisi. Özkaynak ve yabancı kaynakların değerlendirilmesi ve temettü politikası.

İŞL 381 Yönetim Bilgi Sistemleri

Bilişim sistemleri ve teknolojileri, ofis otomasyonu, bilgisayar ağları ve internet, bilişim kaynakları yönetimi, veri tabanı sistemleri, sistem geliştirim sorun ve süreçlerine giriş; ön inceleme süreçleri; sistem analizi; sistem tasarımı; sistem geliştirme; sistemin işletilmesi ve değerlendirilmesi.

İŞL 405 Uluslararası İşletme Yönetimi

Uluslararası Yönetim konuları, kültürlerarası yönetim, uluslararası piyasalarda karşılaşılan yönetim problemleri analiz edilerek küresel piyasalarda organizasyonun performansını arttırmaya yönelik yönetim modelleri, kültürlerarası iletişim, müzakere teknikleri ve küresel piyasa koşulları

İŞL 406 Stratejik Yönetim

Stratejik yönetimin temelleri, stratejik analiz, strateji formülasyonu, çevre analizi, stratejileri uygulama ve kontrol, stratejik yönetimde diğer konular (liderlik, örgüt kültürü, iş ahlakı, kriz yönetimi ve plansız değişim, küçük işletmelerde stratejik yönetim, örgütlerde stratejik yönetim sorunları, örnek olay uygulamaları).

 

Muhasebe – Finans Alanı

İŞL 362 Finansal Piyasalar ve Kurumlar

Sermaye piyasaları ve temel özellikleri, sermaye piyasası araçları, merkez bankası ve para politikası araçları, mevduat kabul eden kurumlar, yatırım fonları ve ortaklıkları, menkul kıymetlerin özellikleri, birincil ve ikincil piyasalar, faiz oranı teorisi, risk ve getiri kavramları, Türkiye'de menkul kıymetler borsası, opsiyon sözleşmeleri, futures ve forward sözleşmeleri.

İŞL 368 Modern Finansın Prensipleri

Bu ders finansın alanını, amaçlarını ve uygulamalarını yepyeni bir bakış açısı ile inceler. Modern portföy teorisi, finansal varlıkları fiyatlama modelleri gibi finansın temelini oluşturan konulara ek olarak, finans mühendisliğine giriş ve yeni finansal araçlar, yapılandırılmış ürünler, alternatif yatırım araçları gibi global finans piyasalarında kullanılan yeni yaklaşımlar da dersin konuları arasındadır.

İŞL 372 Yöneylem Araştırması

Yöneylem araştırmasına giriş, doğrusal programlama: modelleme ve grafik çözüm, doğrusal programlama: bilgisayar çözümü ve duyarlılık analizi, simpleks çözümü, ulaştırma ve atama problemleri, şebeke analizleri, proje yönetimi, kuyruk teorisi, karar teorisi ve oyun kuramı, doğrusal olmayan programlama.

İŞL 461 Risk Yönetimi

Risk ve getiri kavramları, finansal risk türleri, risk ve getirinin ölçümü, riske maruz değer, riske maruz değer uygulamaları, riskten korunma araçları, finansal kurumlar için risk yönetimi, risk yönetimi politikaları.

İŞL 462 Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi

Yatırım kavramı, yatırım alternatifleri, yatırım şirketleri, menkul kıymet piyasaları, getiri ve risk, tahvil ve değerlemesi, hisse senedi değerlemesi, ekonomi ve sektör analizi, temel ve teknik analiz, opsiyon, futures ve forward sözleşmeler, portföy seçimi, sermaye piyasası teorisi, portföy yönetimi.

 

Pazarlama ve Uluslararası İşletmecilik Alanı

İŞL 333 Tüketici Davranışları

Bu ders, öğrencilerin tüketici davranışları konusundaki belli başlı kavram ve prensiplerle tanışmalarını sağlamak üzere hazırlanmıştır. Ders, bireyleri tüketici yönüyle ele alır; ve onların satış öncesi ve satın alma süreçlerini; ürün ve hizmetleri kullanma, paylaşma ve elden çıkarma davranışlarını; aynı zamanda satın aldıktan sonraki değerlendirme süreçlerini incelemektedir. Tüketici analizi, pazarlamanın kritik bir alanıdır; ve pazarlama yöneticileri için, özellikle ürün geliştirme, marka değeri ve reklamcılık alanlarında oldukça önemli sonuçları vardır. Öğrencilere tüketici davranışlarıyla ilgili genel bir perspektif kazandırma amacıyla, Psikoloji, Sosyoloji, Sosyal-Psikoloji, İşletme ve Antropoloji gibi alanlardan alınan prensipler entegre edilmektedir.

İŞL 364 Uluslararası Ekonomi ve Finans

Uluslararası ekonominin temelleri, açık ekonomi makroekonomi modelleri, uluslararası ticaret, döviz piyasaları, kur politikaları, uluslararası finansın prensipleri, forward piyasalar.

İŞL 372 Yöneylem Araştırması

Yöneylem araştırmasına giriş, doğrusal programlama: modelleme ve grafik çözüm, doğrusal programlama: bilgisayar çözümü ve duyarlılık analizi, simpleks çözümü, ulaştırma ve atama problemleri, şebeke analizleri, proje yönetimi, kuyruk teorisi, karar teorisi ve oyun kuramı, doğrusal olmayan programlama.

 İŞL 432 Uluslararası Pazarlama

Uluslararası pazarlar, uluslararası pazarlama stratejileri ve giriş yolları; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerinin uluslararası düzeyde planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi.

İŞL 416 Örgütsel Davranış

Örgütsel davranış alanındaki temel ve güncel konuların tartışıldığı bir seminer dersidir. İngilizce yürütülecek dersin çerçevesi dersi veren öğretim görevlisinin araştırma konusuna ve uzmanlık alanına göre farklılık gösterebilir. Temel bazı konular şunlardır: Takım çalışması, liderlik yaklaşımları, bireysel ve grupsal karar alma yöntemleri, örgütsel kültür.

 

Genel İşletme Alanı

İŞL 372 Yöneylem Araştırması

Yöneylem araştırmasına giriş, doğrusal programlama: modelleme ve grafik çözüm, doğrusal programlama: bilgisayar çözümü ve duyarlılık analizi, simpleks çözümü, ulaştırma ve atama problemleri, şebeke analizleri, proje yönetimi, kuyruk teorisi, karar teorisi ve oyun kuramı, doğrusal olmayan programlama.

İŞL 441 Üretim Planlaması ve Denetimi

Üretim planlarının dönemsel sınıflandırılması, yönetsel denetim altındaki değişmeler, toplam üretim planlaması, doğrusal planlama, dinamik programlama, sezgisel teknikler, sürekli ve kesikli sistemlerde kısa dönemli planlama, Stok sistemleri- Bağımsız talep durumu, stok modelleri, tamir bakım planlaması, İstatistiksel kalite denetim teknikleri ve toplam kalite yönetimi felsefesi.

 İŞL 448 Kurumsal Kaynak Planlama

Envanter kontrol, malzemenin özlenmesi, stok türleri ve atölye veri toplama;  siparişlerin açılması, sipariş maliyetlerinin hesabı, üretimin izlenmesi, rotaların ve ürün ağaçlarının oluşturulması ve güncellenmesi, malzemelerin teslim alınması ve ürünlerin gönderilmesi, stok tanımları, stokların ERP paketinde tanıtımı, sabit kıymetler, ürün ile ilgili tanıtımlar, reçetelerin tanımı, iş emirleri, operasyonlar, raporlar, bütçenin oluşturulması, nakit akışının düzenlenmesi, borçlar ve alacaklar hesaplarının takibi ürün ve insan kaynakları maliyet hesapları; finansal ve operasyonel raporların hazırlanması, satış siparişlerinin oluşturulması, müşteriye özel ürün oluşturma, müşteriye verilen fiyatların düzenlenmesi, satış ve satın alma raporları

 

İŞLETME BÖLÜMÜ  SEÇMELİ DERS TANIMLARI

 İŞL 302 Borçlar Hukuku

Borçlar hukukunda temel kavramlar, Borçlar Hukuku mevzuatı, borcun kaynakları, sözleşme ve türleri, sözleşmenin kurulması, sözleşmenin hükümsüzlüğü, haksız fiil ve sebepsiz zenginleşme, borç ilişkilerindeki özel durumlar, müteselsil borç, alacağın temliki, borcun nakli, başkası lehine akit, cezai şart, borçların ifası, borcun ifa edilmemesinin sonuçları, borçların sona ermesi konuları öğretilmektedir.

İŞL 312 İnsan Kaynakları Yönetimi

İnsan kaynağının etkinliğinde çalıştırılması, rekabetçi üstünlük sağlamak için personelin verimliliği, tatminin planlanması ve bulma, seçme, işe alma, geliştirme, eğitim, değerlendirme, ödüllendirme, ücret yönetimi.

İŞL 313 Müzakere Teknikleri 

Etkin müzakerenin özellikleri, müzakere süreci, güç ve algılama modeli, etkileme modeli, statü, ihtiyaç, amaç ve eylem, müzakerenin anatomisi, beklenen tatmin teorisi, strateji oluşturma, taktik ve karşılama.

İŞL 334 İş Yerinde İletişim

Bu dersin amacı, ofis, fabrika ve her tür iş yerinde çalışacak olan öğrencilerin amirleri, astları, iş arkadaşları ve müşterileriyle olan iletişimlerini, hem teorik hem pratik yönleriyle ele alarak incelemek; onlara güçlü ve sağlıklı bir iletişim kurmanın yolları konusunda yetenek kazandırmaktır. İşlenecek konular arasında, isim markaları, liderlik, zaman yönetimi, kişisel kariyer planlaması, stres yönetimi, kişilerarası iletişim, sosyal algı ve kültür, takım çalışması, öz değerler, motivasyon, dış görüntü ve beden dili, kişisel gelişim ve sosyal medya kullanımı yer almaktadır.

İŞL 336 Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar

Bu ders, Pazarlama ders kitaplarında doğrudan yer almayan veya disiplinlerarası teorik bir altyapısı olduğu için doğrudan ders materyali olarak kullanılmayan, ancak oldukça önemli ve popüler olarak kabul edilen ve tartışılan bazı pazarlama konularının ele alınması amacını taşımaktadır. Ders konuları dinamik bir felsefe ile zaman içerisinde değişebilmektedir. Belli başlı ders konuları arasında nöro-pazarlama, tüketicilerin algı farklılıkları, üniversite ve tıp gibi farklı sektörlerdeki pazarlama çalışmaları, yeni geliştirilen pazarlama araştırması yöntemleri ve bireysel satış teknikleri yer almaktadır. Bu konular, hem teorik hem uygulamalı olarak tartışılacak ve sektörel bilgi verebilecek rapor, uygulama ve konuşmacılarla desteklenecektir.

İŞL 338 Bilim, Etik ve İnsan

Bu dersin iki temel amacı bulunmaktadır: Birincisi, dersin başlığında geçen ana konularda öğrencileri bilgilendirmek ve bilinçlendirmek; ikincisi ise öğrencilerin gerçek bir sosyal sorumluluk projesi içerisinde yer almalarını sağlayarak toplumsal bilinci oluşturmalarına yardım etmektir. Derste ele alınacak konular arasında bilimin epistemolojisi ve amacı, sosyal sorumluluk ve topluma hizmet, sosyal girişimcilik, iş etiği, pazarlama etiği, reklamlarda algı yönetimi, nöro-pazarlama uygulamaları, moda kavramı, çevre bilinci ve tüketim, tüketim psikolojisi ve tüketim sosyolojisi, teknolojik gelişmeler, iş fikri oluşturma ve ürün kavramsallaştırması aşamaları bulunmaktadır.

İŞL 354 Yönetim Muhasebesi

Yönetim muhasebesinin genel ve temel ilkeleri; maliyet ve hacim ilişkileri; maliyet, hacim, kâr analizleri; karar almada geçerli maliyet ve gelir analizleri; standart maliyetler ve esnek bütçe uygulamasında sapma analizleri; sorumluluk muhasebesi; doğrudan maliyet sistemi.

İŞL 371 Simülasyon Modelleri

Temel kavramlar; rassal sayılar ve Monte Carlo simülasyonu; sürekli rassal değişkenlerle simülasyon; simülasyonda istatistiksel analiz; simülasyon dilleri; sistem simülasyonu; uygulamalar.

İŞL 376 Excel Uygulamalı Finansal Modelleme

İleri Excel uygulamaları, Excel ile Monte Carlo simülasyon uygulamaları, Excel ile optimum portföy seçimi.

İŞL 404 İş Hukuku

İş hukukuna giriş, iş hukukunun önemli yasaları, iş hukukunun temel kavramları, iş kanununun uygulama alanları, iş sözleşmesi türleri, işçi ve işverenin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçları, iş sözleşmesinin feshi, çalışma süreleri, izin ve ücretler, sosyal güvenlik kavramı, sendikalar hukuku, toplu iş sözleşmesi hukuku, grev, lokavt, toplu iş uyuşmazlıkları ve çözümlenmesi.

İŞL 407 Kıymetli Evrak Hukuku

Kıymetli Evrak kavramı ve çeşitleri,  kıymetli evrakın kayıp ve iptali, poliçelerin çeşitleri, bono ve çekler, devir, ibraz ve ödeme, zamanaşımı konuları.

İŞL 414 İşletme Politikası

Fonksiyonel etkileşim ve uyum, içsel ve çevresel olgular, çevre ile işletmenin bütünlüğü, değişim ve uyum sürekliliği ile stratejik yönetim konularında örnek olaylar, olayların çözümüne öğrencilerin katılmasıyla analiz yapma ve karar seçenekleri oluşturma.

İŞL 415 İşletmelerde Seçilmiş Konular

Yatırım kararları(fizibilite), satınalma-kiralama(hizmet alımı) alternatifleri arasında seçim, piyasaya yeni girerken ve/veya faaliyet halindeyken fiyatlama, insan kaynakları yönetimi( işe alma, işgücü planlama, ücret sistemi vs), opex-capex finanasmanı, reorganizasyon, strateji belirleme, maliyet minimizasyonu gibi temel işletme yönetimi alanlarında gerçek hayattan örnek vakaları tartışmak suretiyle, teori-pratik kombinasyonunu sağlamak.

İŞL 418 KOBİ’ler Rekabetçiliği ve İnovasyon

Bölgelerin ve işletmelerin rekabetçiliğinin araştırılması sürekli genişleyen bir alandır. Rekabetçilik alanında, inovasyon yeteneği ve kapasitesi daima ilgi görmektedir. İnovasyon kapasitesini arttırmak için, akademik araştırmalar, sanayi kurumları ve kamu girişimlerince çeşitli konseptler (yenilikçi girişimcilik, ağ yapılaşması, kümelenme, ortak öğrenme vb.) ve yapısal girişimler (sanayi bölgeleri, teknoparklar, inovasyon merkezleri vb.) gerçekleştirilmiştir. Yerel işletmelerin girişimcilik karakteristikleri ve inovasyon kapasitesi bu ders kapsamında detaylı işlenecektir. KOBİ’lerin yerel konumlarının anlaşılması için mevzuat çerçevesi çalışılacaktır. İnovasyon performansı bağlamında, kamu-özel sektör işbirliği kadar önemli olan sanayi ve üniversite arasındaki işbirliğinin mevcut durumu ve politika önerileri tartışılacaktır.

İŞL 419 Kaos, Kriz, İletişim ve Küresel Şirketler

İçinde bulunduğumuz dünya artık belirsizliklerin başat rol oynadığı, bu çerçevede kriz ve kaos söylemlerinin gündelik hayatta sıradanlaştığı bir yapı içerisindedir. Üstelik bu belirsizlik sadece ekonomi ve diplomasi alanlarında değil aynı zamanda toplumsal ve sosyal yapılarda da etkinliğini arttırarak sürdürmektedir. Yani dünya artık kaos ve krizler çağı yaşamaktadır ve bu “yeni düzen” hem toplumsal hem de küresel olarak tüm devletleri ve yapıları etkilemektedir. Bu ders kapsamında yeni dünyanın gerçeklikleri olarak kaos ve kriz kavramları irdelenerek, risklerin hem ekonomi-politik ve örgütsel bağlamda hem de toplumsal yapılar üzerindeki etkileri ve çözüm yolları değerlendirilecektir. 

İŞL 430 Küresel Girişim ve Dış Ticaret

Küreselleşme süreci çerçevesinde, küresel girişim örnekleri ışığında ve Türkiye’nin ekonomik ve dış ticaret hedefleri doğrultusunda, yeni dış ticaret girişimleri ve olası eğilimleri sistematik bir şekilde incelenmektedir. Küreselleşme olgusu ve tarihsel süreci, girişimcilik kavramı ile olan ilişkisi, küresel girişim ve dış ticaret ilişkisi ile küresel girişim örnekleri işlenecek konular arasındadır

İŞL 434 Pazarlama Alanında Seçilmiş Konular

Pazarlama alanındaki temel ve güncel konuların tartışıldığı bir seminer dersidir. Dersin yapısı ve içeriği, dersi veren öğretim görevlisinin araştırma konusuna ve uzmanlık alanına göre farklılık gösterebilir. Derste ele alınabilecek bazı konular şunlardır: stratejik pazarlama, satış yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, pazar analizi, fiyatlandırma, global pazarlama stratejileri ve tüketici davranışları.

İŞL 435 Kurumsal İtibar Yönetimi ve İletişim

Kurumları sosyal paydaşları nezdinde rakiplerinden farklı kılan temel unsur itibarlarıdır. İtibarın iyi ya da kötü, güçlü veya zayıf olması, doğrudan kurumun başarısı ile ilişkilidir. Kurumları, sosyal paydaşlar nezdinde rakiplerinden farklı kılan en temel unsur itibarlarıdır. Her kurumun mutlaka bir itibarı vardır; itibarın iyi veya kötü, güçlü ya da zayıf olması onun nasıl yönetildiğiyle yakından ilişkilidir. İtibar, iç ve dış paydaşların takdiri ile kazanılır ve altın kadar değerlidir. İtibarın inşası, uzun bir süreci almakla birlikte, iyi yönetilemediği takdirde kısa bir sürede erozyona uğrayabilmektedir. İtibarın yitirilmesinin maliyeti, kurumun ekonomik olarak değer kaybetmesinden çok daha yüksektir. Bunun için örgütler, görünmeyen en değerli varlık olan itibarın önemini kavrayarak buna yatırım yapmalıdır.Kurumları, sosyal paydaşlar nezdinde rakiplerinden farklı kılan en temel unsur itibarlarıdır. Her kurumun mutlaka bir itibarı vardır; itibarın iyi veya kötü, güçlü ya da zayıf olması onun nasıl yönetildiğiyle yakından ilişkilidir. İtibar, iç ve dış paydaşların takdiri ile kazanılır ve altın kadar değerlidir. İtibarın inşası, uzun bir süreci almakla birlikte, iyi yönetilemediği takdirde kısa bir sürede erozyona uğrayabilmektedir. İtibarın yitirilmesinin maliyeti, kurumun ekonomik olarak değer kaybetmesinden çok daha yüksektir. Bunun için örgütler, görünmeyen en değerli varlık olan itibarın önemini kavrayarak buna yatırım yapmalıdır.Kurumları, sosyal paydaşlar nezdinde rakiplerinden farklı kılan en temel unsur itibarlarıdır. Her kurumun mutlaka bir itibarı vardır; itibarın iyi veya kötü, güçlü ya da zayıf olması onun nasıl yönetildiğiyle yakından ilişkilidir. İtibar, iç ve dış paydaşların takdiri ile kazanılır ve altın kadar değerlidir. İtibarın inşası, uzun bir süreci almakla birlikte, iyi yönetilemediği takdirde kısa bir sürede erozyona uğrayabilmektedir. İtibarın yitirilmesinin maliyeti, kurumun ekonomik olarak değer kaybetmesinden çok daha yüksektir. Bunun için örgütler, görünmeyen en değerli varlık olan itibarın önemini kavrayarak buna yatırım yapmalıdır.Bu ders, iletişimin ve iletişim yönetiminin, kurumların misyon ve iş hedeflerini gerçekleştirmelerindeki stratejik rolünden hareket ederek, kurumsal itibar inşasının temel ilkelerine odaklanmaktadır. Kurumların performansı günümüzde sadece hissedarları değil, çalışanları, finansal analistleri, hükümeti, rakipleri, sivil toplum kuruluşlarını ve medyayı da yakından ilgilendirmektedir. Böyle bir ortamda, iç ve dış paydaşların yönelim ve beklentilerinin yanı sıra, kurumun stratejik vizyonunun kavranması ve tüm bu parametrelerin itibar yönetimi şemsiyesi altında bütünleştirilmesi bir gereklilik halini almıştır. Bu derste, itibar yönetimi kavramı ve itibar yönetimi süreçleri bu gereksinim doğrultusunda ele alınırken, medya iletişimi, iç iletişim, kamu ilişkileri, pazarlama iletişimi gibi alanlar itibar yönetimi çerçevesinde ele alınarak tartışılacaktır.

 İŞL 436 Hizmet Pazarlaması

Hizmetler ve özellikleri, hizmetlerin analizinde temel çerçevenin geliştirilmesi, hizmet pazarlamasında tüketici tecrübesi, hizmetlerin konumlandırılması, hizmet pazarında kalite, hizmetlerin globalleştirilmesi üzerinde durulur. Yeni hizmet stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması yöntemleri incelenir. Pazarda oluşan olanakların ve sınırlılıkların değerlendirilmesi, rakiplere karşı pazarlama strateji ve planlarının oluşturulması, uygulanması dersin içeriğinde yer alır.

İŞL 437 Pazarlama Kuramı

Bu dersin amacı, temel pazarlama prensipleri konusunda alt yapıya sahip ve bu disiplinde teorik bilgisini güçlendirmek isteyen öğrencilerin, Pazarlama ve Tüketici Davranışları alanlarındaki önde gelen kuram ve kuramcıları öğrenmesini sağlamaktır. Ele alınacak başlıca konular arasında, tüketici karar verme süreci, pazarlamanın felsefesi, tüketim kültürü teorisi, alt kültür teorisi, taklit ürün, feminist yaklaşımlar, netnografi, sembolizm ve materyalizm yer almaktadır. Ders makale okuma ve tartışma ile sürdürülecektir.

İŞL 438 Perakende ve Satış Yönetimi

Günümüzde birçok ürünün tüketici ile buluşma noktası haline gelen perakende sektöründe doğru ürünü, doğru perakende kanalları aracılığı ile doğru müşteriye karlı olarak ulaştırma stratejileri dersin ana konusunu oluşturacaktır. Amaç öğrencilerin, tüketici gözlüklerini çıkartabilip, perakende satış noktalarını tedarikçi ve marka temsilcisi gözü ile görebilmelerini sağlamak ve ileriki kariyer yaşantılarında kullanabilecekleri, aslında tecrübe ile elde edilebilecek bilgileri aktarmaktır. Ders konuları arasında, ürün portföyü hazırlama, perakende zincirleri, raf yeri, rakip inceleme, bütçe planlama, satın alma yöntemleri, satış raporlamaları gibi başlıklar yer almaktadır.

İŞL 439 Dijital Marka Yönetimi ve Sosyal Medya

Teknoloji ve iletişim araçlarının oldukça yüksek bir hızla geliştiği günümüzde, pazarlama ilke ve stratejileriyle birlikte şirketlerin marka yönetiminin de aynı kalması beklenemez. Nitekim son dönemde şirketler, geleneksel araçların yanında dijital platformlarda da pazarlama ve halkla ilişkiler çalışmaları yürütmekte, hatta çalışmaların dijital boyutu gün geçtikçe önemini arttırmaktadır. Günümüz dünyasında teknoloji şirketlere neredeyse sınırsız bir iletişim imkanı sunarken, kurumlar açısından riskler ve tehditler de paralel biçimde artış göstermektedir. Bu ders kapsamında amaç dijital medya yönetiminde risk ve avantajların açık biçimde ortaya konması ve buradan hareketle pazarlama unsurlarını da kapsayacak biçimde dijital ortamda etkin marka yönetimi perspektiflerinin geliştirilmesini sağlamaktır.

İŞL 442 Teknoloji Yönetimi 

Teknoloji ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar, teknoloji yönetimi (firma ve ülke seviyesinde), teknoloji yönetim prosesi, teknolojiyi yönetmede kritik faktörler, teknoloji hayat döngüsü, teknoloji planlaması, teknolojinin edinimi ve kullanılması, teknoloji transferi, teknolojik yenilik prosesi, global rekabet ve teknoloji yönetimi, işletme stratejisi ve teknoloji stratejisi.

 İŞL 443 Modern Üretim Sistemleri

Sistem Kavramı, önemi, sistem çeşitleri, sistem uygulaması ve modellerle beraber üretim sistemlerinde meydana gelen değişikler, bilgisayar destekli tasarım ve üretim, tam zamanında üretim sistemleri, değişim mühendisliği, Altı sigma, stok sistemleri, malzeme ve kapasite ihtiyaçları planlaması, kısıtlar teorisi/ senkronize üretim,  toplam kalite yönetimi ve benchmarking (kıyaslama).

İŞL 446 Proje Yönetimi

Proje faaliyetlerinin belirlenmesi; Gantt Şemaları; PERT/CPM şebekelerinin kurulması; kaynak dengelemesi/kaynak dağıtımı; PERT/CPM şebekelerinin bilgisayar çözümü; projelerde maliyet analizi; proje sürelerinin kısaltılması; bilgisayar destekli proje yönetimi.

İŞL 447 Verimlilik Ve Sürdürülebilir Üretim

Günümüz ekonomilerinin ve toplumların karşı karşıya kaldığı sürdürülebilirlik sorunlarının temelinde mal ve hizmetlerin üretimi ve tüketimi yer almaktadır. Ülkemizde de, imalat sanayi başta olmak üzere, tüm sektörlerde çok önemli bir kaynak verimliliği potansiyeli mevcuttur. Bu ders, öğrencilerin verimlilik ve sürdürülebilirlik kavramlarını içselleştirmelerini sağlayarak, işletme boyutundaki verimlilik problemlerini ve bunların çözüm yollarını ortaya koymaktadır. Dersin diğer bir amacı, öğrencileri gelecekteki kariyerlerinde sürdürülebilirlik meselesiyle mücadele etmeye motive etmek, bununla ilgili konular hakkında kapsamlı bilgi vermek ve bunları bir bilgi tabanı olarak sağlamaktır. Derste ayrıca, dünyada giderek yaygınlaşan temiz üretim araç ve teknikleri tanıtılarak, işletmelerin üretim süreçlerinde bunların ne şekilde yer bulduğunun iyi uygulama örnekleri ile aktarılması amaçlanmıştır. Ders kapsamında, konuyla ilgili ülkemizdeki güncel mevzuat tanıtılarak, ILO, BM, Dünya Bankası vb. uluslararası kuruluşların konuya yaklaşımı, çeşitli strateji dokümanları üzerinden aktarılmaya çalışılacaktır.

İŞL 452 Dış Denetim

Muhasebe denetiminin tanımı, önemi ve türleri, denetçinin niteliği, denetim standartları ve denetim süreci, denetim sözleşmelerinin yapılması, denetim esasları, denetimin planlanması, iç kontrol sistemi, hazır değerlerin denetimi, menkul kıymetlerin denetimi, alacakların denetimi, stokların denetimi, mali duran varlıkların denetimi, maddi duran varlıkların denetimi, borçların denetimi, özkaynakların denetimi, gelir tablosu hesaplarının denetlenmesi işlemleri ve denetim raporunun hazırlanması.

İŞL 454 Türk Muhasebe ve Vergi Sistemi

 Vergi hukukuna ilişkin genel bilgiler, vergilemeye ilişkin temel kavramlar; vergi ilişkisinin aşamaları; vergi hata, suç ve cezaları; vergi türleri; Vergi Usul Kanunu'nda defter tutma, değerleme; Gelir Vergisi Kanunu'nda ticari kazancın niteliği, vergilendirme esasları, ticari kazancın saptanması, beyan edilmesi, ödenmesi; Gelir Vergisi Kanunu'ndaki diğer gelir türleri; Kurumlar Vergisi Kanunu'nda kurum kazancının niteliği, vergilendirme esasları, ticari kazancın saptanması, beyan edilmesi, ödenmesi; Katma Değer Vergisi; Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanun'un işletmeleri ilgilendiren hükümleri.

İŞL 458 Vergi İncelemeleri ve Revizyon Teknikleri

Vergi incelemesinin tanımı, amacı ve fonksiyonları, vergi incelemesinin türleri, vergi incelemesine ilişkin V.U.K’da yer alan hükümler, revizyon, revizyon türleri, vergi revizyonu, muhasebe hataları, muhasebe hileleri, ispat ve delil sistemleri, vergi revizyonu açısından muhasebe denetimi dersimizin temel konularını içermektedir.

İŞL 463 Uluslararası Finans 

Dünya ticaretinin ve finansmanının ulaştığı boyut, ulusal ekonomilerin ve şirketlerin bu yapı içinde hem ticaret hem de finansman olarak faaliyet gösteriyor olması, uluslararası finans dersinin ana gerekçesini oluşturmaktadır.  2007 Dünya Krizinden sonraki krizin ve problemlerin bulaşıcılığının anlaşılması daha da önem kazanmıştır. Ders ile öğrencinin uluslararası finansal piyasalarda finans ve iktisat (ödemeler dengesi, tasarruflar ve dışsal finans) ilişkisi, finansal araçları (döviz, tahvil ve arbitraj) ve kurumları (bankalar ve borsalar)  ve bunların işleyişi hakkında bilgi seviyesinin ve değerlendirme kapasitesinin artırılması amaçlanmaktadır.

İŞL 464 Kurumsal Yönetim

Kurumsal yönetim anlayışı, kurumsal düşünce ve kurumsal yapılanma çalışmaları, kurumsal yönetimde dünyadaki gelişmeler, kurumsal yönetim ilkeleri, aile şirketlerinde yeniden yapılanma eğilimi ve kurumsallaşma ihtiyacı, kurumsal yönetimde finansal ve yönetsel konular.

İŞL 465 Gayrimenkul Finansmanı

Gayrimenkul piyasalarının temel özellikleri, Gayrimenkul finansmanının temel kavramları, ipotek kredileri (mortgage credits) ve ipoteğe dayalı menkul kıymetler, ipotek kredileri ve ipoteğe dayalı menkul kıymetler piyasaları, ipotek bankacılığı ve uzman konut kinansman kurumları uygulamaları.

İŞL 467 Finansta Seçilmiş Konular

Uluslararası döviz, emtia, hisse senedi, tahvil piyasaları. Piyasalar arası analizler. Alım-satım işlemleri. Öncü finansal ve ekonomik göstergeler. Önemli piyasa rasyoları.

İŞL 468 Para ve Sermaye Piyasalarında Özel Konular

Bu derste bankacılık ve sermaye piyasası araçları ve piyasaların işleyişi örnek olay uygulamaları ile tartışılır. Merkez bankası ve diğer finansal kurumların işleyişi sektör gözüyle incelenir.

İŞL 469 Finansal Teknoloji (Fintek)

Finansal teknoloji dersinin ana konusu, finans sektöründe teknolojinin hayata geçirilmesidir. İşletmelerin, teknolojinin desteğiyle yeni ürünleri ve hizmetleri nasıl yaratacağını ve sunacağını içerir. Bu derste; blok zinciri ve uygulamaları, kripto paralar, dijital danışmanlık ve alım satım işlemleri, algoritmik işlemler, uluslararası para sistemleri, mobil bankacılık ve ödeme sistemleri gibi alt başlıklar mevcuttur.

İŞL 471 Araştırma Yöntemleri

Bilim, araştırma ve etik kavramları, teori, hipotez ve işlevsel tanım, nitel araştırma, saha araştırması ve mülakat teknikleri, örnekleme, görgül araştırma yaklaşımı ve tasarımı, hipotez testi, I ve II tip hata kavramları, güvenilirlik ve geçerlilik kavramları, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile elde edilen sonuçların yönetim planlaması ve karar vermede uygulanması.

İŞL 473 İşletme Kararları için Ekonomik Analiz

Bu ders firmaların iktisadi karar verme mekanizmalarını yönlendiren analitik araçlar konusunda bilgi verecektir. Mikroekonomi araçları kullanılarak firmaları ilgilendiren birçok soru incelenecektir. Örneğin; market yapısını ve rakipleri nasıl anlayabilecekleri, belirsizlik durumlarında kararların nasıl etkileneceği, maliyetlerin piyasaya girmeyi nasıl etkileyeceği, bir ürünün nasıl fiyatlandırılacağı, devlet politikalarının etkileri, ekonominin transfer fiyatlandırmasına, ihalelere, vb. etkileri.

İŞL 482  e-İşletmecilik 

Elektronik işletmenin temel kavramlarına giriş, elektronik ticaretin teknik, hukuki ve finansal altyapısı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin tedarik zinciri yönetimi, pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi temel iş süreçlerinde kullanılması.

İŞL 483 Veri Tabanı Tasarım ve Yönetimi

Bu ders veritabanı teorilerini, kavramsal veri modelleme tekniklerini, veritabanı yönetimi ve veritabanı geliştirme pratiklerini ilişkisel veritabanı sistemleri üzerine yoğunlaşarak tanıtmayı amaçlar. Entity-relationship (ER) veri modeli, veri planlama ve yönetimi, veritabanı yönetimi, Structured Query Language (SQL), dağıtık veritabanları, veri ambarları, veritabanı geliştirme projesi ve diğer veritabanı yönetim konuları derste kapsanacak konulardır. Veritabanı geliştirmede bir veritabanı yönetim sistemi yazılım paketi kullanılacaktır.

İŞL 484 Veri Madenciliği

İçinde bulunduğumuz büyük veri çağında organizasyonlarca toplanan devasa miktardaki bilgileri analiz etmek için standart yöntem ve yaklaşımlar yeterli gelmemeye başlamıştır. Dersin amacı matematik ve istatistiksel modellere dayalı kompleks yaklaşımlara sahip veri madenciliği alanı hakkında temel bilgi ve araçları kazandırarak akademik ya da pratik amaçlar için başlangıç yapmaya dönük becerileri kazandırmaktır. Ders kapsamında veri analitiğinin en önemli araçlarından biri olan R dili hakkında da temel düzeyde becerinin kazandırılması hedeflenmektedir.

İŞL 499 Serbest Araştırma   

 

DERS İÇERİKLERİ

İŞLETME BÖLÜMÜ SERVİS DERSLERİ

İŞL 113 İşletme Yönetimine Giriş

İşletmecilik temel kavramları, işletmelerin hukuki yapıları ve işletme birleşmeleri, işletme yönetimi ve yönetim fonksiyonları, işletmelerin üretim, pazarlama, finansman ve insan kaynakları yönetimi fonksiyonları, yönetimde planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol kavramları, sorumluluk ve yetki kavramları, yetki devri, insan kaynaklarının yönetimi.

İŞL 212 İşletmecilik Bilgisi

İşletmecilik temel kavramları, işletmelerin amaçları ve işletmelerin türleri, işletmelerin kuruluş yatırımı ve kuruluş yatırım araştırmaları, işletme yönetimi ve yönetim fonksiyonları, işletmelerin üretim, pazarlama, finansman ve insan kaynakları yönetimi fonksiyonları.

İŞL 353  Muhasebe ve Maliyet Muhasebesi 

Muhasebenin temel kavramları, aktif-pasif, gelir ve gider hesapları, bilanço, gelir tablosu, finansal tabloların hazırlanması ve analizi, maliyet kavramları, maliyet muhasebesine ilişkin genel bilgiler, maliyet muhasebesinin muhasebe organizasyonu içindeki yeri, işleyişi, Türkiye'de tekdüzen maliyet muhasebesi sisteminin işleyişi